Родина

Чи зіпсувалися сучасні діти? Думка вчителя

Привіт друзі, сьогодні хотілося б торкнутися дуже важливу для сучасної освіти і життя тему “Чи Стали діти гірше або ми самі були такими ж?”. Взагалі хотілося б почати з того, що проблема поколінь (батьків і дітей) існує дуже давно. Ще давньогрецький філософ Сократ писав:»нинішня молодь звикла до розкоші, вона відрізняється поганими манерами, зневажає авторитети, не поважає старших, діти сперечаються з дорослими, жадібно ковтають їжу, переводять вчителів”.

Але тим не менш, люди кожне покоління повертаються до цього питання і намагаються порівняти нинішнє покоління зі своїм і неодмінно приходять до одного і того ж висновку: “ось раніше було краще”. “Раніше було краще “(c) мем з інтернету Оскільки моя робота безпосередньо пов’язана з дітьми різного віку (з 5 по 11 клас), я можу виділити основний список претензій, який висувають батьки і суспільство до сучасних школярів (вони до речі мало відрізняються від тих, що описував Сократ 2500 років тому): не поважають старших;не виконують свої обов’язки (навчання, допомога батькам, позаурочна діяльність);ліниві і постійно прокрастинують;схильні до згубних звичок (сигарети, алкоголь, вейпи і т. д); Захоплені сучасними технологіями (комп’ютерні ігри, ютуб, Тік-ток і їх аналоги)перший пункт ми пропускаємо, оскільки основи шанобливого спілкування з оточуючими закладаються в сім’ї і нерозумно звинувачувати дітей в тому, що вони в суспільстві поводяться якось не так.

Хоча не варто заперечувати, що у світі спостерігається глобальний тренд на рівність у спілкуванні. Тому не варто сприймати як неповагу, якщо дитина звертається до вас по імені або на “ти” (в нашій школі взагалі відмовилися від звернення по батькові, що безумовно зручно). Пункти 2 і 3 можна об’єднати в один і тут дійсно спостерігається серйозна проблема пов’язана з дефіцитом уваги дітей.

Темп життя, кількість інформації та її складність постійно зростають. Тож не дивно, що у дітей не залишається сил на навчання, протягом дня їх мозок обробляє стільки інформації (стрічки соціальних мереж, відеоконтент, музичний контент, повідомлення від друзів і однокласників). Як підсумок дитина не може зосередиться на тому, що вимагає концентрації більше 3-5 хвилин (мозок настільки перевантажений, що постійно вимагає відпочинок і утримати його в робочому стані просто неможливо).

Тут може допомогти приклад Швеції, де діти отримують гаджети та інші пристрої тільки в другій половині дня. У підсумку і вовки ситі (навчання не страждає) і вівці цілі (діти отримують свої розваги). Сучасні школярі (с) мем з інтернету згубні звички теж давня проблема, проте тут все не так погано як здається на перший погляд.

Серед підлітків зараз активно набирає популярність здоровий спосіб життя. Бути в хорошій формі і займатися спортом зараз модно, тому можливо кардинальний перелом в цій сфері не за горами. Та й статистика говорить, що алкоголю і тютюну стали споживати менше.

Залежність від телефону (с) картинка з інтернету залежність від комп’ютера/телефону/сучасних технологій. У кожного своя думка з цього питання, але особисто я вважаю, що обмежувати дітей в сучасних досягненнях науки і техніки це означає прирікати їх на відставання від своїх однолітків в плані технологічної грамотності. Багато сфер нашого життя тепер зав’язані на Інтернеті і IT і якщо ви жорстко обмежуєте своїх в користуванні комп’ютером/телефоном/інтернетом, не варто чекати, що з них вийде висококласний програміст, онлайн-підприємець або smm менеджер, А ці професії дуже навіть гідні і непогано оплачуються.
А як ви вважаєте зіпсувалися сучасні діти або у них просто інший склад розуму сформувався під впливом сучасних технологій? Поділіться своєю думкою в коментарях, буде дуже цікаво прочитати.

Related posts

Leave a Comment